Groene etappe (Maria-Aalter), Aalter, Eeklo.
Sponsoring....
https://netwerktegenarmoede.be/nl/steun-ons/doe-een-gif
Groene etappe
89 ste Etappe (190 van de 206)
29/05/2025
(Maria-Aalter), Aalter, Eeklo.26.3 km, Totaal 4628,4 km.
Vroeg opgestaan, het was goed slapen in de woonwagen. Nog een buitendouche en een licht ontbijt, en een lunch klaargemaakt. Rebekka heeft mij laten weten dat ze meewandelt. Rond 8.30 was ze er, ik vond het een blij weerzien. We begroeten elkaar hartelijk. Ok wij zijn klaar om te vertrekken. Eerst langs de baan. Maar al vlug langs meerdere paden, in het groen en de velden. De zon was er niet. We geraakten al vlug in gesprek, hadden veel te zeggen over van alles. Het is leuk met haar te wandelen. Het is haar hobby en haar passie. Ondertussen wandelen we voort langs groene paden en kleine wegen. Rebekka heeft de leiding, zij heeft een route uitgedokterd en ik volgde haar, verstodde. Nee we liepen niet verloren, ze volgde haar route perfect. We waren al voorbij Aalter en gaan nu door verschillende gemeenten van Lievegem. We passeerden ook enkele kanalen, Aalter- Brugge en het Schipdonkkanaal. Even rust op een bank, wat drinken, dat doe ik eigenlijk te weinig. Een fout die Rebekka ook maakt. Dan weer verder, kronkelende en ook rechte paden. Langs weiden, reepjes bos en velden. 10 km voor mijn doel was het lunchtijd. Wij genoten van de rust en de omgeving. Dan weer verder door het bos richting Eeklo. Het is een feestdag, er waren wel wat fietsers en wandelaars. Meetjesland reikt tot deze omgeving, mooi om te wandelen. Uiteindelijk kwamen we toe in het recreatiecentrum Het Leen, een natuurgebied. Daar zijn we ook langs het kruiden pad gegaan. Nog een twee kilometer en ik ben op mijn slaapplaats, het was een mooie wandeling. Het was plezant. Bedankt Rebekka, en ja morgen wandelt ze ook mee. Ik moet mijn tent opstellen en op zoek naar eten. Tot morgen.
Foto’s
10 Reacties
-
Schamphelaere rudi:29 mei 2025👍👍💕💕
-
Hertveldt Chantal:29 mei 2025Mooie foto's, mooi verhaal, was een gezellige wandeling,top dat de woonwagen goed meeviel 👍tot morgen 🥾😴
-
Dirk vandewalle:30 mei 2025👍👍💕💕
-
Dirk vandewalle:30 mei 2025👍👍💕💕
-
Dirk vandewalle:30 mei 2025👍👍💕💕
-
Riet:30 mei 2025👍🤗🐾
-
Alain en Cecile:30 mei 2025Knap man al meer dan de geplande 4.600 KM, op naar de 5.000 KM. We hebben al gesponsord, hoop dat velen dit doen om je droom waar te maken.👣👣🚶➡️🧑🦯➡️👍👍
-
Christina:30 mei 2025Zal wel gezellig zijn met iemand die meestapt
-
Rita:30 mei 2025🥾🥾🍀
-
Erna Michiels:1 juni 2025Bedankt voor de fotokes en weer een gezellige route 🤗🤗🤗
























