Naam:
Foto’s:
Video’s:

Over mij

leowandel

Deze link gebruiken voor mijn reislogger http:// vercauterenl.reislogger.nl/profiel

Inschrijving voor meestappen zie, Zin om mee te stappen! gebruikt men de email; [email protected].

"Wil je Leonardus een slaapplaats aanbieden? Vul dan formulier  https://forms.gle/HfKFuxdixLw1e83g8 in.

Over mijn reis

WalkingGangsterWalkingGIF

Voettocht 4600 km door 581 steden of gemeenten van België

Na twee jaar corona kan ik eindelijk starten voor een trektocht met rugzak, kookgerei, tent, slaapzak enz., door alle 581 gemeenten en steden van België.

Schatting 4600 km met 197 stapdagen.

Ik vertrek op 4 februari 2024 te Oostende en kom aan in Herstal op 5 september 2024.

Voor mij is dat een uitdaging, op weg naar avontuur, nieuwgierig naar onverwachtse gebeurtenissen, beleven van plaatselijke gewoonten, cultuur en de mensen. En zeker ook ervaring opdoen.

Ik wil dit koppelen aan een goed doel.  Armoede in België.

Een thema dat mij nauw aan het hart ligt. Waarbij ik mij de vraag stel: kan een rijk land, een democratie, armoede tolereren? Mijn antwoordt is daarop NEE.

Vele armoede organisaties zijn actief in België, met honderden zelfs duizenden vrijwilligers en ervaringsdeskundigen.

Zij zijn actief met het helpen van al deze mensen, respect.

Ik heb een keuze gemaakt en koppel mijn trektocht voor sponsoring aan een armoede organisatie.

Vlaanderen en Brussel is dat het Netwerk tegen Armoede en de 61 lokale verenigingen waar mensen in armoede het woord nemen.

Ik laat nu deze organisatie aan het woord.

Ervaringsdeskundige Cindy Van Geldorp: "We zijn heel erg blij dat Leo het opneemt voor de strijd tegen armoede in België met zo’n straf persoonlijke engagement. We zullen hem dan ook volop steunen tijdens zijn tocht.

NL: Steun de voettocht van Leo dwars door België en de strijd tegen armoede in Vlaanderen en Brussel
Doe een gift zie link https://netwerktegenarmoede.be/nl/steun-ons/doe-een-gift waar mensen in armoede het woord nemen via deze websitwebsite. (met vermelding ‘Te voet dwars door België’)

Voor giften vanaf 40 euro ontvangt u een fiscaal attest.

Meer info op www.netwerktegenarmoede.be

FR; Circuit pédestre de 4600 km à travers 581 villes ou communes de Belgique

Après deux ans de corona, je peux enfin commencer un voyage avec un sac à dos, des ustensiles de cuisine, une tente, un sac de couchage, etc., à travers les 581 communes et villes de Belgique.

Estimé 4600 km avec 197 jours de marche.

Je quitterai Ostende le 4 février 2024 et arriverai à Herstal le 5 septembre 2024.

Pour moi, c'est un défi, sur le chemin de l'aventure, curieux des événements inattendus, découvrant les coutumes, la culture et les gens locaux. Et certainement aussi acquérir de l’expérience.

Je veux lier cela à une bonne cause. La pauvreté en Belgique.

Un thème qui me tient à cœur. Je me pose la question : un pays riche, une démocratie, peut-il tolérer la pauvreté ?

Ma réponse à cette question est NON.

De nombreuses organisations de lutte contre la pauvreté sont actives en Belgique, avec des centaines, voire des milliers de bénévoles et d'experts.

Ils aident activement tous ces gens, respect.

J'ai fait un choix et je travaille en concertation avec une organisation de lutte contre la pauvreté.

En Flandre, il s'agit du “Netwerk tegen armoede” et des 61 associations locales où s'expriment les personnes en situation de pauvreté.

Je vais maintenant laisser cette organisation parler. Cindy Van Geldorp, experte expérimentée : « Nous sommes très heureux que Leo s'engage avec un engagement personnel aussi fort dans la lutte contre la pauvreté en Belgique. Nous le soutiendrons donc pleinement tout au long de son parcours.

Soutenez la marche de Léo à travers la Belgique et la lutte contre la pauvreté en Flandre et à Bruxelles

Faites un don, voir le lieno-giftù les personnes en situation de pauvreté s'expriment via ce site https://netwerktegenarmoede.be/nl/steun-ons/doe-een-gift (avec la mention 'A pied à travers la Belgique')

Pour tout don de 40 euros ou plus vous recevrez une attestation fiscale.

Plus d’informations sur www.netwerktegenarmoede.be

En Wallonie et Bruxelles:

Pour soutenir l’action de Léo à travers la Belgique et la lutte contre la pauvreté, vous pouvez effectuer un don au

« Réseau Wallon de Lutte contre la Pauvreté » : BE39 1325 5248 0719
Soutenez le grand tour de Leo à travers la Belgique et la lutte contre la pauvreté et faites un don au “Réseau Wallon de Lutte contre

la Pauvreté” sur le site web https://www.rwlp.be/images/DONS.pdf

Pour les dons à partir de 40 euros vous pouvez bénéficier de la déductibilité fiscale.

Plus d’infos sur https://www.rwlp.be/

Bezochte landen

Ik heb 26 landen (11%) bezocht:

Albanië, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kosovo, Kroatië, Luxemburg, Macedonië, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Servië, Sierra Leone, Slovenië, Spanje, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.