Stilte bos Lahage - Meix devant Virton - Virton 19 km 02/08/2024

2 augustus 2024 - De Haan, België

Routing02082024

Stilte bos.

02/08/2024

51 ste etappe

19 km Totaal 1185.2

Lahage - Meix devant Virton - Virton

Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-02 om 16.33.53_78280186Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-02 om 16.33.53_770586b9Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-02 om 16.33.53_5d42515cAfbeelding van WhatsApp op 2024-08-02 om 16.33.53_764c5bceAfbeelding van WhatsApp op 2024-08-02 om 16.33.52_e5046f5bAfbeelding van WhatsApp op 2024-08-02 om 16.33.51_944de082Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-02 om 16.33.51_26a85deeAfbeelding van WhatsApp op 2024-08-02 om 16.33.52_acba1c49Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-02 om 16.33.50_2767032bAfbeelding van WhatsApp op 2024-08-02 om 16.33.49_6a9e3582Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-02 om 16.33.50_0eddc571Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-02 om 16.33.48_e8da75f6  

 In de avond, eten klaargemaakt op mijn gasvuurtje. Daarstraks gekocht in een epicerie. Vlees saté en erwten en broodje. Als dessert een stukje chocolade. Daarna een douche, eenvoudig maar te doen, lauw water. Tent in en slapen. In de morgen sliep iedereen nog, een tiental kampeerders. Het was 5. 15. Mijn materiaal op het droge, de dauw zorgt voor nattigheid. Inpakken, alles bij, nee, pet en ook tandenborstel vergeten, gisteren al bij Vera en Raoul. Vertrek, onmiddellijk een boerenweg, uitkomend op een slingerend pad. De zon verstopt achter de wolken. In de verte donder horende. Vandaag dus Virton, ik ben al verheugd om daar aan te komen, mijn zoon Wim en schoondochter Patricia komen morgen naar de camping waar ik zal zijn. Ook mijn kleinzoon Senne en zijn vriendin Talina en Nina mijn kleindochter zal er ook bij zijn. Spijtig voor Chloé ook een kleindochter, die er niet bij zal zijn. Ik begin al te fluiten in bossen, mijn tred versneld een beetje, en ik mijmer verder. Ik blijf in het bos, een lange kaarsrechte bosweg, leid mij naar het eerste dorp, Meix avant Virton.  Ik was er zo doorheen. Ik hoorde, onweer dichterbij komen. En ja het begon stevig te regenen. Ik was er niet op voorzien, en stopte voor de regenhoes om te brengen. En haalde paraplu boven, was ondertussen al redelijk nat....zal wel opdrogen. Ik moest nu langs de weg, geen enkel alternatief. Verstand op nul en de km malen. Een aangekomen vooraan Rouvroy, en dan richting Virton. De regen was opgehouden. Had terug mijn handen vrij. In Virton een stop, het was mijn tweede stop, misschien de volgende Etappes, meer breaks invoeren.  Iets gedronken en nog 2.5 km naar camping. Langs de baan, 600 meter voor de camping een pad naar links. Ik erop, het waren oude trappen, zeer vervallen, en bijna dicht gegroeid met bramen en netels. Ja daar kan ik niet door. Maar ik ga niet terug. Wandelstok bovengehaald, en ik kon weer meppen, af en toe hadden ze mij de bramen, scharen op mijn benen. Maar ik kon ook de vruchten plukken, de rijpe braambessen zijn voor mij. Het ging traag, maar ik kwam aan op de camping, mensen zagen mij uit braamstruiken komen. Ik zou niet weten wat ze denken. Meteen naar de receptie, nee ik heb niet gereserveerd.... Ok zei ze dan doe ik het. Ik kreeg een plaats, en melde dat morgen mijn zoon komt. Ik mocht op die plaats al gaan staan. Heb mij geïnstalleerd, en op zoek naar eten. Er was een winkeltje, maar niets naar mijn goesting. De taverne gaat zondag open, er is wel een frituur. Nee bedankt, ik ga naar Virton, zal daar wel iets vinden. Een dikke 2 km, een terrasje en ondertussen dit verhaal tikken op mijn gsm. Sebiet eten, en morgen uitzien naar mijn familie. Tot morgen

Foto’s

15 Reacties

  1. Wim:
    2 augustus 2024
    Welverdiende rust. En tot morgen. 😄
  2. Hertveldt Chantal:
    2 augustus 2024
    Nog alles gelezen na mijn vakantie,je gaat steeds maar door,wat ben je sterk, opletten ,in Virton zitten heel veel bijen op de camping, mooi dat je altijd zo lieve mensen rondom je hebt, geniet van de rust en de familie,hou je goed Leo💪🥾👍
  3. Marc Roosenboom:
    2 augustus 2024
    Goed gedaan misschien met de kinderen eens goed gaan eten en dan bed in succes gabber 👊👊👊👍👍
  4. Erna Michiels:
    2 augustus 2024
    😂😂😂😂😂ik had die mensen hun gezicht willen zien en super dat Wim en gevolg morgen komen ☺️☺️☺️
  5. Nancy Lagae:
    2 augustus 2024
    Hah leo,het vergeten van uw pet goed opgelost 🤣
    Jammer dat dit weer moest plaats maken voor regenkledij 🤨
    Ik denk dat je de volle ,droge dagen ,nog op 1 hand kan tellen 🤨
    Zo leuk voor jou dat je terug even samen gaat zijn met jou familie!
    Geniet er maar dubbel en dik van!
    En kan geloven dat de mensen op de camping raar keken dat jij, uit een voor hen denk ik, onbewandelbaar pad kwam 😜
    Je hebt mss de weg geopend voor velen he nu 👍
    Toitoitoi. Nu genieten, genieten en genieten
  6. Pierre:
    2 augustus 2024
    Geniet van morgen Leo met het weerzien met je kinderen en kleinkinderen, het zal je zeker een boost geven om (de niet hopelijke) verdere moeilijke momenten te overwinnen ! Good luck !
  7. Christina:
    2 augustus 2024
    Weer ern mooi verhaal, en doe Wim en Patricia de groeten als je wil ..is lang geleden..
  8. Dirk Janssens:
    2 augustus 2024
    Leo geniet morgen van je kinderen en kleinkind! Dat gaat je goed doen na zo een wandeling. 🤠🦋
  9. Riet:
    3 augustus 2024
    🤗👍
  10. Werner Michiels:
    3 augustus 2024
    Elke dag lees ik met bewondering je doorzettingsvermogen. Je doet dat goed maat. Blijven wandelen en schrijven hé 😎
  11. Rik Lubben:
    3 augustus 2024
    Family time. Geniet er van Leo😉
  12. Rik Lubben:
    3 augustus 2024
    Family time. Geniet er van Leo😉
  13. Rita:
    3 augustus 2024
    Blij weerziens met je familie, geeft beslist energie, smakelijk Leo, enne goede nachtrust, 🥾🥾👍
  14. Werner:
    5 augustus 2024
    Erg leuke hoofdtooi.
  15. Vinck Sandra:
    12 augustus 2024
    ❤️❤️