Stilte bos Lahage - Meix devant Virton - Virton 19 km 02/08/2024
2 augustus 2024 - De Haan, België
Stilte bos.
02/08/2024
51 ste etappe
19 km Totaal 1185.2
Lahage - Meix devant Virton - Virton
In de avond, eten klaargemaakt op mijn gasvuurtje. Daarstraks gekocht in een epicerie. Vlees saté en erwten en broodje. Als dessert een stukje chocolade. Daarna een douche, eenvoudig maar te doen, lauw water. Tent in en slapen. In de morgen sliep iedereen nog, een tiental kampeerders. Het was 5. 15. Mijn materiaal op het droge, de dauw zorgt voor nattigheid. Inpakken, alles bij, nee, pet en ook tandenborstel vergeten, gisteren al bij Vera en Raoul. Vertrek, onmiddellijk een boerenweg, uitkomend op een slingerend pad. De zon verstopt achter de wolken. In de verte donder horende. Vandaag dus Virton, ik ben al verheugd om daar aan te komen, mijn zoon Wim en schoondochter Patricia komen morgen naar de camping waar ik zal zijn. Ook mijn kleinzoon Senne en zijn vriendin Talina en Nina mijn kleindochter zal er ook bij zijn. Spijtig voor Chloé ook een kleindochter, die er niet bij zal zijn. Ik begin al te fluiten in bossen, mijn tred versneld een beetje, en ik mijmer verder. Ik blijf in het bos, een lange kaarsrechte bosweg, leid mij naar het eerste dorp, Meix avant Virton. Ik was er zo doorheen. Ik hoorde, onweer dichterbij komen. En ja het begon stevig te regenen. Ik was er niet op voorzien, en stopte voor de regenhoes om te brengen. En haalde paraplu boven, was ondertussen al redelijk nat....zal wel opdrogen. Ik moest nu langs de weg, geen enkel alternatief. Verstand op nul en de km malen. Een aangekomen vooraan Rouvroy, en dan richting Virton. De regen was opgehouden. Had terug mijn handen vrij. In Virton een stop, het was mijn tweede stop, misschien de volgende Etappes, meer breaks invoeren. Iets gedronken en nog 2.5 km naar camping. Langs de baan, 600 meter voor de camping een pad naar links. Ik erop, het waren oude trappen, zeer vervallen, en bijna dicht gegroeid met bramen en netels. Ja daar kan ik niet door. Maar ik ga niet terug. Wandelstok bovengehaald, en ik kon weer meppen, af en toe hadden ze mij de bramen, scharen op mijn benen. Maar ik kon ook de vruchten plukken, de rijpe braambessen zijn voor mij. Het ging traag, maar ik kwam aan op de camping, mensen zagen mij uit braamstruiken komen. Ik zou niet weten wat ze denken. Meteen naar de receptie, nee ik heb niet gereserveerd.... Ok zei ze dan doe ik het. Ik kreeg een plaats, en melde dat morgen mijn zoon komt. Ik mocht op die plaats al gaan staan. Heb mij geïnstalleerd, en op zoek naar eten. Er was een winkeltje, maar niets naar mijn goesting. De taverne gaat zondag open, er is wel een frituur. Nee bedankt, ik ga naar Virton, zal daar wel iets vinden. Een dikke 2 km, een terrasje en ondertussen dit verhaal tikken op mijn gsm. Sebiet eten, en morgen uitzien naar mijn familie. Tot morgen















Jammer dat dit weer moest plaats maken voor regenkledij 🤨
Ik denk dat je de volle ,droge dagen ,nog op 1 hand kan tellen 🤨
Zo leuk voor jou dat je terug even samen gaat zijn met jou familie!
Geniet er maar dubbel en dik van!
En kan geloven dat de mensen op de camping raar keken dat jij, uit een voor hen denk ik, onbewandelbaar pad kwam 😜
Je hebt mss de weg geopend voor velen he nu 👍
Toitoitoi. Nu genieten, genieten en genieten