i'm singing in the rain 9.2 km 12/07/2024

12 juli 2024 - De Haan, België

i'm singing in the rain

34 Ste etappe

12/07/2024

9.2 km Totaal 823.2 km

Route 12072024

Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.48_a5e56150Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.51_cf403d52

Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.51_bfe1b927

Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.49_5afb0bd8Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.49_1efe5423

Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.49_fb2b459b

Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.48_fd835f96Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.48_0666d421Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.47_cfd7b5d9Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.47_ded4fd22Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.47_69732b2aAfbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.47_47daf9e2Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.45_fa24e5adAfbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.45_7a399b94Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-12 om 19.07.45_826dbf17

Ik had mijn tent dus opgezet onder een dak van hout in het park. Ik kon niet veel piketten gebruiken, de grond was te hard. Geen probleem met mijn gewicht zal de tent zeker niet gaan vliegen. Ondertussen weeg ik al een 5-tal km minder.  Er zal er nog meer afgaan zeker? Tent was geïnstalleerd, en oogjes toe. Een paar keer wakker geworden, wat regen en wind…maar mijn tent bleef droog. S ‘Morgens om 6.30 op, ik had tijd. Vandaag een speciale dag voor mij. Ik zal logeren bij José en Ludo. Daar ben ik samen met hun kinderen, Sandra, Kevin, Andy en mijn vrouw Betty (+) en mijn kinderen Kurt, David, Wim, samen op vakantie in Laforet geweest. Veel plezier gemaakt toen. Ik zie er naar uit om ze na jaren terug te zien. Op pad dus, het wordt een korte etappe vandaag. Een 10 km gaan. Hop en weg, met meteen regenjas aan en de paraplu in aanslag. Het regende stevig. Maar ik moest verder. Een baan bracht mij naar een begaanbaar pad. Dat ging noch. Het volgende stuk was wat moeilijker met de plassen en het slijk. Maar zo kon ik de baan vermijden. In Wellen door het dorp. En in het portaal van de kerk even schuilen. De regen was venijnig. Eerst even bellen naar Ludo dat ik er aan kom de Spar in Borgloon, rond 11 uur zou dat zijn. Nog een 5-tal km. Door de striemende regen, een weg en terug een pad, ik koos voor het pad, in het begin was het ok. Wat verder weer slijk. Het pad ging over in gras. Het gras was helemaal verzadigd van de regen. Het water stroomde door het gras. Voeten waren al nat, maakt geen verschil meer uit. Wat een weer i'm singing in the rain. Al goed dat het een korte etappe is. Aan de Spar aangekomen stond Ludo al klaar. We omarmden elkaar hartelijk. Wat een weerzien. Nu naar Sint-Truiden, waar hij woonde.  Daar gekomen, ontving José mij zeer hartelijk. Lang geleden dat we elkaar gezien hebben. Ze toonde waar ik slapen, en een douche. Schoenen waren kleddernat, Ludo hield zich bezig met het drogen, via een pellet kachel. Mijn kleren werden gewassen en waren in handen van José. Een Orval, zei Ludo, ja ok en dat smaakte. S' avonds mosselen met friet en rode Spaanse wijn. Wat een ontvangst. Ook een fotoboek bekeken van onze vakanties, een tiental jaar achtereen. Mooie tijden. Wat een mooie dag voor mij, ondanks de regen, tot morgen.

14 Reacties

  1. Nancy Lagae:
    12 juli 2024
    Ooo..wat fijn om te lezen Leo dat uw tent vorige nacht toch wat onder beschutting stond.
    En gelukkig dat je een kortere etappe had.
    Het leuke vooruitzicht om bij vrienden te mogen gaan overnachten en mooie herinneringen ophalen zal je extra moed gegeven hebben en een reden om al zingend (singing in the rain😉)
    Door te zetten!
    Sterk van je!
    Geniet maar dubbel en dik van je momentjes bij José en ludo.
    Tot hoors
  2. Wim:
    12 juli 2024
    Ik ben al 10 kilometer afgevallen sinds vorige zomer. 😂 Nog enkele kilometers te gaan
  3. Riet:
    12 juli 2024
    👍🤗
  4. Dirk:
    12 juli 2024
    In het geval je eens wilt proberen dit iconisch lied te zingen in de striemend regen....
    ' I'm singin' in the rain, just singin' in the rain
    What a glorious feelin', I'm happy again
    I'm laughin' at clouds so dark up above
    The sun's in my heart and I'm ready for love
    Let the stormy clouds chase everyone from the place
    Come on with the rain, I've a smile on my face
    I walk down the lane with a happy refrain
    Just singin', singin' in the rain....'
    blijft toch zoveel mogelijk droog,
    Veel geluk met het Belgische weer.
    Dirk(expat living in Japan)
  5. Maaike:
    13 juli 2024
    Fijn om zulke toffe herinneringen op te halen. Geniet ervan en nog veel wandel plezier
  6. Rik Lubben:
    13 juli 2024
    Leuk dat je fijne herinneringen hebt beleeft, Deze zullen je goed gedaan hebben Leo.
    Misschien kan je je oude wandel schoenen omwisselen voor zwemvliezen. In ieder
    geval respect Rainman.
  7. Rita:
    13 juli 2024
    Leo, koude, natte voeten, maar bij zo'n weerziens, toch weer veel warmte in je hart. En dan ook die ondersteunende reactie mensen die aan he denken, zelfs Dirk in Japan ! Keep on singing in the rain, Leo, Rita
  8. Alain en Cecile:
    13 juli 2024
    Om in de muzikale sfeer te blijven : "zachtjes tikt de regen op het tentenraam" :-) Hou de moed erin kameraad. grt. C&A
  9. Lisette Willekens:
    13 juli 2024
    Wat plezant voor je om die vrienden weer te zien, een opkikker. Hou de moed er in, droog of toch droger weer in zicht!
  10. Werner:
    13 juli 2024
    Goede moed er is wat beter weer op komst...
  11. Hertveldt Chantal:
    13 juli 2024
    Door de wind , door de regen,dwars door alles heen, respect Leo👍🥾💪
  12. Christina:
    13 juli 2024
    Dat zal je goed doen even bijpraten met je vrienden daar, zijn wij samen daar is niet geweest of heb ik het mis? Het was toch ergens in de Ardennen..
  13. Van den Sande:
    13 juli 2024
    Na regen komt zonneschijn....al'is het onder de vorm van warme hartelijkheid ! 💞🔥👩‍❤️‍👨
    Wie goed doet...goed ontmoet ! En de geestdrift drijft je voort....met vastberadenheid de volgende kilometers tegemoet ! 🍀🤞👍 Een warme groet ! Jules en Rita. 👩‍❤️‍👨
  14. Erna Michiels:
    22 juli 2024
    Super dat je die terug hebt ontmoet en mooie herinneringen zijn bovengehaald .En in een bed kunnen slapen doet dan eens deugd na die regen dag