i'm singing in the rain 9.2 km 12/07/2024
12 juli 2024 - De Haan, België
i'm singing in the rain
34 Ste etappe
12/07/2024
9.2 km Totaal 823.2 km
Ik had mijn tent dus opgezet onder een dak van hout in het park. Ik kon niet veel piketten gebruiken, de grond was te hard. Geen probleem met mijn gewicht zal de tent zeker niet gaan vliegen. Ondertussen weeg ik al een 5-tal km minder. Er zal er nog meer afgaan zeker? Tent was geïnstalleerd, en oogjes toe. Een paar keer wakker geworden, wat regen en wind…maar mijn tent bleef droog. S ‘Morgens om 6.30 op, ik had tijd. Vandaag een speciale dag voor mij. Ik zal logeren bij José en Ludo. Daar ben ik samen met hun kinderen, Sandra, Kevin, Andy en mijn vrouw Betty (+) en mijn kinderen Kurt, David, Wim, samen op vakantie in Laforet geweest. Veel plezier gemaakt toen. Ik zie er naar uit om ze na jaren terug te zien. Op pad dus, het wordt een korte etappe vandaag. Een 10 km gaan. Hop en weg, met meteen regenjas aan en de paraplu in aanslag. Het regende stevig. Maar ik moest verder. Een baan bracht mij naar een begaanbaar pad. Dat ging noch. Het volgende stuk was wat moeilijker met de plassen en het slijk. Maar zo kon ik de baan vermijden. In Wellen door het dorp. En in het portaal van de kerk even schuilen. De regen was venijnig. Eerst even bellen naar Ludo dat ik er aan kom de Spar in Borgloon, rond 11 uur zou dat zijn. Nog een 5-tal km. Door de striemende regen, een weg en terug een pad, ik koos voor het pad, in het begin was het ok. Wat verder weer slijk. Het pad ging over in gras. Het gras was helemaal verzadigd van de regen. Het water stroomde door het gras. Voeten waren al nat, maakt geen verschil meer uit. Wat een weer i'm singing in the rain. Al goed dat het een korte etappe is. Aan de Spar aangekomen stond Ludo al klaar. We omarmden elkaar hartelijk. Wat een weerzien. Nu naar Sint-Truiden, waar hij woonde. Daar gekomen, ontving José mij zeer hartelijk. Lang geleden dat we elkaar gezien hebben. Ze toonde waar ik slapen, en een douche. Schoenen waren kleddernat, Ludo hield zich bezig met het drogen, via een pellet kachel. Mijn kleren werden gewassen en waren in handen van José. Een Orval, zei Ludo, ja ok en dat smaakte. S' avonds mosselen met friet en rode Spaanse wijn. Wat een ontvangst. Ook een fotoboek bekeken van onze vakanties, een tiental jaar achtereen. Mooie tijden. Wat een mooie dag voor mij, ondanks de regen, tot morgen.


















En gelukkig dat je een kortere etappe had.
Het leuke vooruitzicht om bij vrienden te mogen gaan overnachten en mooie herinneringen ophalen zal je extra moed gegeven hebben en een reden om al zingend (singing in the rain😉)
Door te zetten!
Sterk van je!
Geniet maar dubbel en dik van je momentjes bij José en ludo.
Tot hoors
' I'm singin' in the rain, just singin' in the rain
What a glorious feelin', I'm happy again
I'm laughin' at clouds so dark up above
The sun's in my heart and I'm ready for love
Let the stormy clouds chase everyone from the place
Come on with the rain, I've a smile on my face
I walk down the lane with a happy refrain
Just singin', singin' in the rain....'
blijft toch zoveel mogelijk droog,
Veel geluk met het Belgische weer.
Dirk(expat living in Japan)
Misschien kan je je oude wandel schoenen omwisselen voor zwemvliezen. In ieder
geval respect Rainman.
Wie goed doet...goed ontmoet ! En de geestdrift drijft je voort....met vastberadenheid de volgende kilometers tegemoet ! 🍀🤞👍 Een warme groet ! Jules en Rita. 👩❤️👨