17/05/2025 Rustdag.
Sponsoring....
https://netwerktegenarmoede.be/nl/steun-ons/doe-een-gift
17/05/2025
Rustdag.
Goed geslapen, nog wat doezelen ik moet er pas uit om 12 uur. Tijd om mijn overgebleven etappes nog eens te bekijken, en een paar slaap aanbieders te bellen om af te spreken. Ik zag ook naar het weerbericht, op het einde volgende week meer kans op regen. We zien het wel. Dan naar buiten en in een broodjeszaak iets gegeten. Een terrasje en Ilse opgebeld. Zij woont niet ver van Deinze. Een kwartiertje gewacht, en daar was ze. We begroeten elkander, we geraakte aan de praat. Ze vertelde mij, dat ze vroeger in een armoede situatie was terecht gekomen, door een arbeidsongeval. Nu draagt ze er nog de sporen van. Bij haar thuis, melde ze mij dat ze moest zorgen voor een dame, die de nacht ervoor onwel was geworden. Zij stond voor deze nacht paraat om eventueel terug te zorgen voor de dame als er deze nacht nog iets zou gebeuren. Ja dan kan ze mij ook niet wegdoen naar Deinze. Even het openbaar vervoer geraadpleegd maar dat is niet te doen op een zondag. Maar morgen ging Eva die ook voor Netwerk Tegen Armoede' werkt, meewandelen naar Waregem. Zij woont in Deinze. En ze komt mij morgenvroeg oppikken naar Deinze. Bedankt daarvoor. Ik ging dan verder in gesprek met Ilse, wat zij allemaal meegemaakt heeft in haar armoede periode, dat kan tellen. De noodzaak van armoede organisaties werd hier blootgelegd. Ook vandaag komt ze juist rond. Maar ze wilde toch een bijdrage geven voor de Gentse armoede organisatie ‘Beweging van Mensen met een laag Inkomen en Kinderen'. Ze gaf mij 35 euro als bijdrage, ik zal deze zeker doorgeven, morgen aan Eva. Bedankt Ilse dit is zeker een serieuze inspanning voor jou. Bedankt ook voor de pasta, en het slaapaanbod. We hebben zowat over van alles gepraat, jouw karakter van je overal door te slagen…daar heb ik bewondering voor. Het gaat je goed, en nogmaals bedankt. Tot morgen.



👍🏼👍🏼👍🏼